مدیر حوزه علمیه خواهران استان با سرپرست فرمانداری یزد دیدار کرد
کد خبر: 4055585
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با سرپرست فرمانداری یزد دیدار کرد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با سرپرست فرمانداری شهرستان یزد دیدار و به معرفی حوزه‌ علمیه خواهران و فعالیت‌های آن پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با سرپرست فرمانداری یزد دیدار کردبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، 18 اردیبهشت ماه با سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری شهرستان یزد دیدار و به معرفی حوزه‌ علمیه خواهران و فعالیت‌های آن پرداخت.

حجت‌الاسلام کارگر، مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد در این نشست اظهار کرد: اکنون در مدارس علمیه خواهران شهرستان یزد نزدیک به 1700 طلبه در حال تحصیل هستند و بیش از نیمی از طلاب خواهر استان در شهرستان یزد و در سه مقطع سطح دو، سه و چهار تحصیل می‌کنند.

وی فعالیت 11 مرکز علمی حوزه علمیه خواهران در سطح شهرستان را یادآور شد و گفت: از این تعداد هفت مرکز مربوط به سطح دو، یک مرکز در سطح سه، یک مرکز در سطح چهار،  یک مرکز پژوهشی و همچنین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان که اکنون در حال فعالیت در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

کارگر ادامه داد: مدارس علمیه خواهران شهرستان یزد دارای یک گروه علمی، هفت کانون، یک انجمن پژوهشی، هشت پایگاه بسیج طلاب، هشت انجمن زنان که در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، است، همچنین هفت مرکز نیکوکاری در استان یزد وجود دارد که دو مورد آن در شهرستان یزد و در زمینه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان و به خصوص کمک‌های مشاوره‌ای، دینی و فرهنگی فعال هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فعالیت دو مؤسسه قرآنی و 9 کانون قرآنی در یزد گفت: این مراکز ظرفیت بسیار خوبی برای استان و شهرستان یزد محسوب می‌شود که می‌توان با تعامل و همکاری از این ظرفیت بهترین استفاده را ببریم.

سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد نیز در این نشست بیان کرد: مراکز علمی و به خصوص حوزه‌های علمیه حق بزرگی برگردن جامعه دارند چرا که این مراکز تلاش می‌کنند سطح فکری، علمی، فرهنگی و زندگی انسان را از لحاظ مادی و معنوی افزایش دهند و باعث تعالی روح و جسم انسان شوند.

مدرسی تصریح کرد: الحمدلله حوزه‌های علمیه خواهران در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته است و در تراز بالاتری قرار دارد و در مقابل سیل هجمه‌های دشمنان بر علیه فرهنگ، دین و اسلام، حوزه خواهران توانسته است کارهای  خوبی را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه طلاب حوزه‌های خواهران در دو جایگاه مهم خانواده و سطح جامعه  حضور دارند و هردو جایگاه مهم و بسیار ضرورت دارد گفت: باید زمینه سخت افزاری و نرم افزاری و زیرساخت‌های علمی را برای این قشر از جامعه فراهم کرد چرا که حضور حتی یک طلبه خواهر می‌تواند نقش بسیار بسزائی در سطح جامعه داشته باشد.

وی در زمینه بودجه‌های عمرانی برای حوزه‌های علمیه خواهران قول مساعدت داد و افزود: برای محقق شدن این امر تمام همت خود را  به کار خواهیم بست.

انتهای پیام
captcha